Følg med på facebook- nesten daglig nytt .....

Det kan være enklere å følge de små daglige saker om du følger med på facebook. Er du ikke på facebook? Ønsker du å bli med på facebook, men kan ikke lage en konto? Ta kontakt med oss, vi hjelper deg:-)  -  
Nyhetsbrev - er lagt ut på egen side :-)    Her på "Nyheter" legges bare små klipp - og de blir ikke liggende "for ever" 

Snørydding nr 3 -- Avlyst -- vi lar regnen ta bort snøen 

17.02.2021

03.02.2021

04.11.2020

01.10.2020

29.09.2020

23.09.2020

13.09.2020

11.09.2020 

13.08

30.06.2020

28.06.2020 

10.05.2020

 

05.04.2020 

26.04.2020

23.04.2020 

Våre vedtekter er nå oppdatert med ny §5 som ble vedtatt på årets generalforsamling    

15.04.2020

13.04.2020

07.04.2020

03.04.2020

16.03.2020

09.03.2010

27.02.2020

20.02.2020

17.02.2020

06.02.2020

Siste fra Bori "

Hei, det er beklageligvis feil hos Nets.  Be de som har fått denne feilen slette den overflødige. "  Så altså SLETT SIST MOTTATTE FAKTURA  :-)

05.02.2020 

27.02.2020

19.01.2020

14.01.2020 fra facebook

05.01.2020

19.12.2019

02.12.2019

01.12.2019

30.11.2019

27.11.2019

21.11.2019

11.11.2019

25.10.2019

Folk må skjerpe seg - fra RB


25.10.2019

24.10,2019

Hvordan få tilgang til elbil-ladestasjonene!
Du må først skaffe deg en brikke fra Fortum - Les her
--
Når du har registrert deg ved Fortum sender du også en bestilling til styret


 

18.09.2019 

Tidlig morgen i Kvernerbyen - Oppklarende møte, som det heter med Obos Prosjekt og Vitek AS - alt er klart til kontraktskriving fredag morgen og mandag startes det opp i Skårer Terrasse 6-8-10
HUSK FØLG MED PÅ INFO PÅ OPPSLAGSTAVLEN ;-)


16.09.2019 

15.09.2019

 

NÅR VITEK AS - BEGYNNER MED Å FORNY BUNNLEDNINGENE

VIL VÅRE VASKERIER  BLI STENGT - NEDLAGT !

10.09.2019

06.09.2019

04.09.2019

29.08

28.08

27.08.

18.08

12.08

09.08.2019

Siste info om Elbil - 
Andreas K har vært på befaring med Omexom og han mener at montasjen skal være ferdig innen 3 uker. Dem venter på material til selve fordelingsskapet til de 6 plassene

28.07

19.07

18.07

01.07

ROAF var på besøk 

https://www.roaf.no/aktuelt/suksess-i-borettslaget/?fbclid=IwAR1lo4oNxzeXNVXPcMoD1YPjWEa0TY0uVjlPGOPYVJOk_6q4CBOewK1s2pw

26.06

12.06

11.06

07.06

06.06

03.06

02.06 

29.05

20.05

16.05

Informasjonshefte 2019 -  med alt om om Skåreråsen 2  er sendt i trykk - vil bli delt ut i uke 22

13.05

06.05.

29.04

20.04

05.04

ER du balkongbonde?   fra RB - fredag 05.04 

01.04

20.03.

19.03

12.03

 

31.01

28.01.2019

17.12.

06.12.2018

01.12.201

29.10

27.10

24.10 -- to nye sakser -------------

23.10 

22.10

09.10
Bare slapp av - du skal ikke betale 2 ganger 

Fra BORI --- Til informasjon
"For oktober har enkelte beboere fått efaktura på felleskostnader to ganger i nettbanken. 
Filen som ble sendt til Nets 2.oktober kom ikke inn i første omgang, så den filen måtte vi tilbakestille. Ny fil ble produsert i går, og da kom det to krav per mottaker. 
Vi konkluderer med to er bedre enn ingen, men de kan selvfølgelig slette det ene kravet. "


01.10

Canal Digital Kabel endrer navn til Telenor oktober 2018 blir Canal Digital Kabel Telenor. Dette er en spennende prosess som vil gi mange fordeler både for våre kunder og for oss som selskap. -

Alle våre kunder og kontakter vil få god informasjon om hva dette innebærer ved navnebyttet den 23. oktober, og allerede nå går vi ut med en liten artikkel i nyhetsbrevet til våre kunder mandag 1. oktober.

Du finner nyhetsbrevet her i sin helhet.:    http://crm-innhold.telenor.no/nyhetsbrev/?NB42332018FAF6F1.0.0?cid=cdk_10496_fix_sny_awa_all_01102018_nul_varsling&utm_source=sn&utm_medium=email&utm_content=&utm_campaign=styrenytt-uke26_2018

Vi gleder oss til veien videre med en sterk merkevare som Telenor. I mellomtiden ønsker vi dere en god høstferie.

Med vennlig hilsen

Canal Digital Kabel / Telenor Norge AS


19.09

Tirsdag var det problem med noen inngangsdører. Vi tok en runde kl ca 1730 da var alt OK og alle inngangsdører ble igjen sjekket i dag kl 0845 -- Skårerlia og Skårer Terr 10 er ennå ikke ferdig. 
Øvrige dører er i drift, men det må nok litt finjustering til på noen. 
Alle kjellerdører vil også bli justert og skilt med nødutgang vil bli satt opp. 
Vi nærmer oss slutten på arbeidet. Håper alle som har bestilt entredør nå har vært og se prøvedøren. Det er ikke den store forskjell på utseendet, men du verden for forskjell på lyden som når igjennom  så mange av oss har noe godt og se frem til .


19.09

Romerike Låseservice  begynner å bli ferdig med å montere alle inngangsdører -  og allerede har vi fått feilmelding om at noe er talt - automatikken fungere ikke!!

BEKLAGER Å MÅ SI DET men når beboere begynner å skru på dørpumpe/autolukker nesten før det er satt i drift – da kan vi ikke klage på leverandør.

Vær så snill ikke begynn å skru på noe. 

Og til dere som trodde at døren var i ustand – bruk brikken, grønt lys  - trekk døren mot deg, altså slik det fungerte før automatikken ble satt på.

Evt spørsmål – ta vennligst kontakt – og gi gjerne tilbakemeldinger - SMS- dersom det oppstår problemer

05.09

01.09

30.08

28.08

25.08

21.08.

20.08
Så er vi igang med å sette i inngangsdørene. RLS har begynt i Skårer Terrasse 12

09.08

Det er sendt ut rundskriv vedr bestilling av nye entredører - bestillingsfrist er 15.08 
Se atl her:   Entredør

19.07

17.07

15.07 -- info til mange innlegg på Skåreråsen 3- facebook side. Trafikken på Skårer Terrasse er en felles utfordring

11.07 
Delt ut en liten reminder på tilbud om nye entredør   Entrefør - tilbud til andelseier  

28.06.

27.06  --  fra NRBR

 

19.06

11.06

 

07.06

06.06

06.06.


Prosjekt TAK - Arbeidet i Skårer Terrasse starter opp 07.06 

Kjellerdører -- arbeidet med montering begynner 05.06 - og det blir Skårer Terr 6-10, 12-16 som får dørene først:-)



02.06  BRANNFAREN ER STOR

30.05: Skåreråsen 2 kommer nå med tilbud til alle andelseiere om å bytte entredøren.
Det går som oftest rare rykter i området, vi velger derfor å legge ut denne info på facebook fellesgruppe
-
Nye entredører: Iflg generalforsamlingsvedtak april 2014 ble lagets vedtekter § 4.1.2 endret og bytte av entre- og altandør er nå andelseiers ansvar. Vi mente og vi mener at «Det skal lønne seg og foreta vedlikehold, det skal ikke være slik at de som ikke holder vedlike – eller som bruker døren som klatrestativ - bare skal si at det må borettslaget betale».
Det er så enkelt som, at de som holder vedlike skal ikke betale for de som ikke sørger for å holde vedlike!
Tilbudet vil bli sendt ut omkring 4.juni – og all informasjon blir - så fort det klart- lagt på http://www.skarerasen2.no/prosjekter/ny-entredoer-2018/


Protokoll og oppgave-tiltaksliste er nå lagt ut på protkollsiden

Info vedr takprosjekt i Skårerlia 20-22 

 

Dugnad godt overstått for denne gangen :-)

Til Info: lagt på facebook 08.05

 

Se  http://www.skarerasen2.no/siste-nytt/elbil-eller-ikke-elbil/  

25.04.2018:  

Vi har i dag hatt besøk av to hyggelig brannmenn fra NRBR -- har fått en tips som styret nå skal jobbe med.
Beboerne vil få informasjon etterhvert som vi har noe å si.
Det er problem med noen brannstiger, alle som er berørt har fått brev om saken.
Er uhellet ute?
Varsle brannvesenet 110
Gå ut på altanen og
Steng døren til stuen og vent på at brannvesenet kommer.

 23.04.2018:  Prosjekt Tak er igangsatt- klikk her for mer info 

 

 


 


17.04.2018 Årsberetning og protokoll fra generalforsamlingen finner du på siden protokoller- generalforsamling

16.04.2018 Det har vært generalforsamling -- protokollen blir klar i løpet av uken  -- 

Amanda Ericsson er ny varamedlem - øvrig styre er gjenvalg 
Fra venstre: Birgith, Andreas, Bente, Anders og Amanda

 

10.04.2018
Brannvern
Vi har i dag delt ut 59 brev til andelseiere der feil er avdekket.
Det er kanskje små, men for det meste helt unødvendige feil. Røykvarsler ikke montert!!! eller defekt, det samme for noen pulverslokkere.

  •  Andelseier må omgående få kjøpt nytt.  - Borettslaget skal ikke bruke mange ressurser på at noen ikke følger opp.
     Andelseier har vedlikeholdsansvar. - Borettslaget deler ut nytt hvert 10 år.

En feil som vi i dag ikke har en løsning på er, at det er feil på 10 brannstiger.
De berørte andelseiere er tilskrevet.
Det er ikke enkelt å finne fima som kan ta jobben, men vi er igang.
Brannstiger er ikke lovpålagt, dog må de enten fungerer eller så må de tas bort.


09.04.2018
Hvilke småsaker må vi har gjort, ute og inne?

Skiver nå liste til seniorlaget. Har du tenkt på noe som bør gjøres nå? Fint om du gir en tilbakemelding. Gjerne PM til styreleder.
Å rydde under kjellertrapp og i fellesrommene er en oppgave for alle, så har du i løpet av vinteren satt noe ned så er det fint om du nå rydder og kjører det på på Roaf .

05.04.2018

Nye inngangsdører  og kjellerdører er bestilt. Kommer tilbake med info når vi får leveringstiden bekreftet 


 04.04.2018
Innkalling til generalforsamloing 2018 og
Årsberetning 2017 er lagt i alle postkasser i dag og sendt per e-post til de andelseiere som leier ut


16.03.2018: 
Parkering -- problemer ? bare forbokstaven, det er nå det begynner!
Med snørekorden (?) denne vinter har vi hatt mange utfordringer. Våre parkeringsplass er ryddet flere gange. Vi har bedt bileierne rydde egen plass. Dessverre kan det se ut som mange ikke har en spade, de blir ved å kjøre opp i snøen og høyere og høyere blir underlaget og skrenten ned til nabobilen. Noen tar en ennå lettere variant og kjører over på kirkens plass, ikke bare på kveldstid, men også på dagtid og noen har brukt å sette bilen på gjesteparkeringen i stedet for å rydde egen plass. Smart Sec finner ut av det og det blir gebyr!!!
På kirken og kommunens plass er det også vanskelig for kommunen kan ikke rydde der. Om dagen er det kommunens ansatte som parkere der og om kvelden er det en del av beboere her fra Åsen som setter bilen sin der. Men det vanskeligste av alt er, at det nå snart blir slutt på all parkering – utover 3 -eller 4 timer på denne parkering. Sånt er det hver gang en gode blir misbrukt. Kirken har vært utrolig snille med oss og strukket seg så langt som de kan, for at vi skal få stå der mens våre plasser blir ryddet, men de må også få tenke på egne brukere 😊 
Vi vil ennå engang oppfordre til at - alle rydder egen p-plass og ikke kjører over og parkere på kirkens/kommunens plass. Du kan forvente å få gebyr der etter 3-4 timer
Mottatt meldinger, hvorfor lukket kommentar felt? 
Fordi det er ikke noe å kommentere det er en kommunal sak - jeg forteller hva jeg har fått info om. Får jeg annen info informere jeg om dette. Ha en fortsatt fin kveld, husk det er lov å logge ut av facebook også for tillitsvalgte :-)


12.03.2018:   Parkeringplassen. Plassen har blitt ryddet et par ganger og snø er kjørt bort. Vi har varslet og likevel ser det ut som flere bileiere ikke har flyttet bilen sin og heller ikke har de prøvd å fjerne noe snø. De har ikke bruk for bilen, sier de:-) 
Mulig de ikke har bruk for bilen, men de på naboplassen vil gjerne kunne komme ut/inn. 
Vi har gitt beskjed om noen plasser hvor det er helt ekstremt. Dersom bileier ikke selv fjerner snøen bestiller vi vaktmester til å grave ut. Det blir ikke billig og faktura sendes bileier. 
Så vær så snill tenk også på din parkeringsnabo.


Snøbrøyting i Skåreråsen 2 brl


28.02.2018  Parkering: Snøen er en utfordring for alle og vi får nesten daglig henvendelser om at noen har parkert på feil plass.
Dersom du sender en SMS til 2282 og skriver reg nummeret, eks AB12345 får du en tilbakemelding med bileiers navn, da kan du ofte finne mob.nr til bileieren og få gitt beskjed.
Det går også an og ringe Smart Security og få tillatelse til å bruke gjesteplassen, men da ilegges den som parkerer feil gebyr.
Det som ikke hjelper er å ringe styret:-)